Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018

Δοκιμή Audi Q3 1.4 TFSI CoD 150 ίππων Stronic

Δοκιμή Audi Q3 1.4 TFSI CoD 150 ίππων Stronic


Η Audi έχει μεγάλη εμπειρία στα SUV. Σημαντικός σταθμός στην ιστορία της γερμανικής μάρκας στη κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου είναι το μοντέλο Q3. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία ξεκίνησε την εμπορική καριέρα της το 2012. Έκτοτε έχει συμβάλει καθοριστικά στη αύξηση του ποσοστού της μάρκας στη διεθνή αγορά.
Είναι το πρώτο μικρομεσαίο SUV που κατασκεύασε η πολυτελής γερμανική φίρμα. Το Audi Q3 απέκτησε και πολλούς ισχυρούς ανταγωνιστές που προστέθηκαν στην ανερχομένη κατηγορία των αυτοκίνητων με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Τώρα πλέον βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της εμπορικής καριέρας του και ο προγραμματισμός προβλέπει το δεύτερο εξάμηνο του 2018 να κυκλοφορήσει η επόμενη γενιά του premium γερμανικού SUV.
Η δοκιμή έγινε με το υπάρχον μοντέλο το οποίο εξοπλίζεται με κινητήρα 1.4 Audi Q3 1.4 TFSI CoD 150 ίππων. Αυτό το μοτέρ είναι δοκιμασμένο και έχει βραβευθεί για τις ικανότητες του. Κινεί τα περισσότερα μοντέλα του γκρουπ VW και ανάλογα με το μοντέλο αποκτά τις κατάλληλες ρυθμίσεις.
Στην έκδοση που χρησιμοποιεί το Audi Q3, υπάρχει και η πρόσθετη λειτουργία cylinder on demand η οποία αυτόματα απενεργοποιεί τους μεσαίους κυλίνδρους του κινητήρα όταν το φορτίο που δέχεται το μοτέρ είναι μικρό. Αυτή η λειτουργία προσφέρει σημαντικά οφέλη στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων. Η απενεργοποίηση των κυλίνδρων και η ενεργοποίηση τους γίνεται με άψογο τρόπο και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται αυτή την αλλαγή.
Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, υπερσυμπίεση καυσαερίων Turbo αποδίδει 150 ίππους από τις 5.000-6.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή καθορίστηκε στα 25,4 χλγμ. και η υψηλότερη τιμή της εμφανίζεται από τις 1.500-3.500 σ.α.λ.
Αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά επιτρέπουν στον οδηγό να έχει στη διάθεση του υψηλή ποσότητα ενέργειας από τις χαμηλές στροφές. Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή εμφανίζεται μια μικρή υστέρηση γύρω στις 2.000 σ.α.λ αλλά εκεί έρχεται άμεσα η παρέμβαση του καλορυθμισμένου αυτόματου κιβωτίου Stronic για να μειώσει την παρενέργεια στην κίνηση του αυτοκινήτου.
Ο συνδυασμός του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο είναι επιτυχημένος και ο οδηγός δεν απασχολείται με την παραγωγή της ενέργειας καθώς και την μεταφορά της στους μπροστινούς τροχούς. Οι επιδόσεις είναι καλές και εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου. Τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο οι ρεπρίζ και οι τελικές ταχύτητες είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας και αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 9,2΄΄ και η τελική είναι 204 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 7,1 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 5,8 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 136 γραμ./χλμ. Ετήσια τέλη κυκλοφορίας 163 ευρώ.
Η οδική συμπεριφορά ακολουθεί τις αρχές της πολυτελούς κατηγορίας. Το αμάξωμα έχει υψηλή ακαμψία. Το σύστημα διεύθυνσης αν και διαθέτει σχετικά μεγάλη ποσότητα υποβοήθησης, είναι ακριβές και παρέχει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις ανωμαλίες του δρόμου και μειώνουν τις τάσεις πλεύσης και τις κλίσεις στις στροφές. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και συμβάλει στο άνετο ταξίδι.