Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

To Honda FCV Concept προαναγγέλλει μία “κοινωνία υδρογόνου”



To Honda FCV Concept προαναγγέλλει μία “κοινωνία υδρογόνου”


  • Εξέλιξη της επόμενης γενιάς οχημάτων κυψελών καυσίμου
·         Πρώτη γεύση από το όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής που πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2016
·         Συμβολή της Honda στην προσεχή “κοινωνία υδρογόνου”
·         Η ισχυρή παράδοση στην εξέλιξη οχημάτων κυψελών καυσίμου συνεχίζεται

Το Honda FCV Concept, που παρουσιάστηκε στο Τόκιο το Νοέμβριο του 2014, παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό κοινό στα πλαίσια της Έκθεσης  Αυτοκινήτου της Γενεύης 2015.

Το φουτουριστικό FCV Concept  δίνει μία πρώτη γεύση από το νέο όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής που προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία το πρώτο  εξάμηνο του 2016, ενώ θα ακολουθήσουν οι ΗΠΑ και η Ευρώπη τους επόμενους 12 μήνες.



Τεχνολογίες επόμενης γενιάς για μεγαλύτερες επιδόσεις
Η επόμενη γενιά οχημάτων κυψελών καυσίμου της Honda θα διαδεχτεί τα δύο προηγούμενα οχήματα  του είδους, FCX και FCX Clarity, και θα είναι σημαντικά βελτιωμένη ως προς τις επιδόσεις και το κόστος. Η νέα συστοιχία κυψελών καυσίμου που τοποθετείται στο FCV Concept  είναι κατά 33% μικρότερη από την προκάτοχό της, αλλά αποδίδει ισχύ πάνω από 100 kW με πυκνότητα ισχύος 3,1 kW/L. Αυτό βελτιώνει τις συνολικές επιδόσεις κατά περίπου 60%.

Το τρίτο όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής της Honda θα γίνει το παγκοσμίως πρώτο[1] αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου με ολόκληρο το σύστημα κίνησης - μαζί και με τη μικρότερη συστοιχία κυψελών καυσίμου -  τοποθετημένο κάτω από το καπό ενός συμβατικού αμαξώματος sedan.  Αυτή η διάταξη επιτρέπει σε σχεδιαστές και μηχανικούς να δημιουργήσουν μία καμπίνα κανονικών διαστάσεων που χωράει άνετα πέντε ενήλικες. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την εξέλιξη μιας πλατφόρμας αποκλειστικής για μοντέλα κυψελών καυσίμου Honda από την οποία θα προκύψουν περισσότεροι τύποι αμαξωμάτων,  συμβάλλοντας στην ευρύτερη αποδοχή και υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας μηδενικών ρύπων, από όλο και μεγαλύτερη μερίδα οδηγών.  Το Honda FCV Concept εφοδιάζεται με ένα ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης 70 MPa που παρέχει αυτονομία πάνω από 700 km[2]. Η αναπλήρωση του ρεζερβουάρ διαρκεί τρία λεπτά[3], κάνοντας τον ανεφοδιασμό γρήγορο και εύκολο όπως στα σημερινά βενζινοκίνητα οχήματα.

Τεχνολογίες προσαρμοσμένες σε μία ‘κοινωνία υδρογόνου’
Στο πλαίσιο της ολιστικής της προσέγγισης για την προώθηση της προσεχούς  “κοινωνίας υδρογόνου” η Honda συνεχίζει να απαντά στις προκλήσεις που αφορούν την κατανόηση των οχημάτων κυψελών καυσίμου, εξελίσσοντας νέες τεχνολογίες υδρογόνου πέρα από το ίδιο το όχημα.

Μία τέτοια καινοτομία εγκατεστημένη στο FCV Concept είναι το Honda Power Exporter Concept, μία λειτουργία εξωτερικής παροχής ρεύματος[4], που έχει δοκιμαστεί πολλαπλώς στο FCX Clarity. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να λειτουργεί σαν μία μικρή κινητή γεννήτρια που παράγει ηλεκτρισμό για την κοινότητα σε περιπτώσεις καταστροφών ή άλλων γεγονότων. Μπορεί να παράγει ισχύ εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) έως 9kW[5].

Επιπλέον, η Honda σκοπεύει να προωθήσει περαιτέρω την εφαρμογή Smart Hydrogen Station (SHS): ενός συμπαγούς σταθμού υδρογόνου που εξοπλίζεται με τον πρώτο ηλεκτρολύτη υψηλής διαφορικής πίεσης.

Μαζί, τα Power Exporter Concept, FCV Concept και Smart Hydrogen Station ενσαρκώνουν το όραμα της Honda για την προσεχή “κοινωνία υδρογόνου”, αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα τις λειτουργίες “παραγωγής”, “χρήσης και διασύνδεσης”. Μέσω αυτών των  συσχετιζόμενων τεχνολογιών και λοιπών δραστηριοτήτων έρευνας και εξέλιξης, η Honda εργάζεται ακούραστα για μία κοινωνία απαλλαγμένη από το CO2.

Παράδοση  Honda στις καινοτόμες τεχνολογίες κυψελών καυσίμου
Η Honda θεωρεί το υδρογόνο μία υψηλών δυνατοτήτων λύση ενέργειας επόμενης γενιάς καθώς μπορεί να παραχθεί από διάφορες πηγές ενέργειας, ενώ μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκολα. Από αυτό ορμώμενη, η Honda κατατάσσει το όχημα κυψελών καυσίμου – που χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό ο οποίος παράγεται από τη χημική αντίδραση υδρογόνου και οξυγόνου σαν πηγή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα – ως το απόλυτο, περιβαλλοντικά υπεύθυνο όχημα. Σαν αποτέλεσμα, η Honda έχει ξεκινήσει μία ενεργή προσέγγιση στην έρευνα & εξέλιξη οχημάτων κυψελών καυσίμου από τα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Το 2002, το πρώτο FCX έγινε το παγκοσμίως πρώτο[6] όχημα κυψελών καυσίμου που πιστοποιήθηκε από τον Αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) και το Συμβούλιο Αέριων Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB). Με τέτοιες πιστοποιήσεις, η Honda ξεκίνησε πωλήσεις μέσω leasing του Honda FCX σε Ιαπωνία και ΗΠΑ. Το 2003, η Honda εξέλιξε την Honda FC STACK, την παγκοσμίως πρώτη συστοιχία κυψελών καυσίμου*2 με δυνατότητα εκκίνησης σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Στη συνέχεια, το 2005, η Honda έγινε η παγκοσμίως πρώτη*2 κατασκευάστρια οχημάτων που ξεκίνησε πωλήσεις μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης (lease) οχημάτων κυψελών καυσίμου σε ιδιώτες πελάτες στις ΗΠΑ.

Το 2008, η Honda ξεκίνησε πωλήσεις leasing του FCX Clarity, ενός οχήματος κυψελών καυσίμου με απόλυτα καθαρές επιδόσεις αλλά και καινοτόμο αμάξωμα τύπου sedan και προηγμένη οδηγική αίσθηση.

Η Honda οδηγεί τις εξελίξεις στα οχήματα κυψελών καυσίμου, συγκεντρώνοντας δεδομένα σε πραγματικές συνθήκες μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing) σε ΗΠΑ και Ιαπωνία, των απόψεων των ίδιων των χρηστών και οδηγικών δεδομένων.

Η Εμπλοκή της Honda σε Προγράμματα Υδρογόνου στην Ευρώπη

Στην Ευρώπη, η Honda εμπλέκεται σε αρκετά προγράμματα σχετικά με το Υδρογόνο σε εθνικό ή πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Γερμανία

Το 2011, η Honda προσχώρησε στο Γερμανικό Demonstration ProjectClean Energy Partnership” (CEP), το μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό πειραματικό πρόγραμμα για την υδρογονοκίνηση εκείνη την εποχή. Εκτός από τα περίπου 100 αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου που κυκλοφορούν σήμερα στο δρόμο στο πλαίσιο του προγράμματος, το CEP δοκιμάζει τη λειτουργία υδρογονοκίνητων λεωφορείων στο δημόσιο δίκτυο μεταφορών. Στόχος είναι η δοκιμή της καταλληλότητας του υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου για καθημερινή χρήση και η προετοιμασία της αγοράς για οχήματα κυψελών καυσίμου. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται η βιώσιμη παραγωγή του υδρογόνου και η ανάπτυξη μιας υποδομής υδρογόνου. Μέχρι το τέλος του 2015, θα υπάρχουν 50 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Γερμανία, με αποτέλεσμα να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο με τέτοια υποδομή. Η ηλεκτροκίνηση μέσω υδρογόνου είναι μία ευκαιρία για τη Γερμανία να επεκτείνει την κορυφαία διεθνή θέση της στον τομέα πρωτοποριακών φιλοσοφιών καυσίμου και συστημάτων κίνησης.
Την ίδια χρονιά στη Γερμανία, η Honda ένωσε τις δυνάμεις της με κορυφαίες βιομηχανικές εταιρίες, στην κοινοπραξία, H2 Mobility, σαν Συνεργαζόμενος Εταίρος. Το σχέδιο ενεργειών της είναι η ίδρυση ενός νομικού προσώπου με πρωταρχική έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Γερμανία. Μέχρι το 2023, το τρέχον δίκτυο 15 σταθμών ανεφοδιασμού στη Γερμανική δημόσια υποδομή υδρογόνου θα φτάσει τους περίπου 400 σταθμούς ανεφοδιασμού H2.
Οι Εταίροι, Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell και Total together μαζί με τον Εθνικό Οργανισμό για το Υδρογόνο και την Τεχνολογία Κυψελών Καυσίμου - National Organisation for Hydrogen and Fuel Cell Technology (NOW GmbH), στοχεύουν να θέσουν τις βάσεις για την εμπορική εκμετάλλευση ηλεκτρικών οχημάτων με συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου.
Νέοι Σταθμοί Ανεφοδιασμού Υδρογόνου θα τοποθετηθούν στις υπάρχουσες “περιοχές υδρογόνου” στις οποίες βρίσκονται εγκαταστάσεις διαφορετικών εταιριών πετρελαιοειδών: Βερολίνο, Αμβούργο και Στουτγάρδη καθώς σε διαδρομές από το Βορά προς το Νότος και από την Ανατολή προς τη Δύση. Στόχος είναι η ίδρυση ενός πανεθνικού δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Γερμανία.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ιστότοπο: www.now-gmbh.de

Ηνωμένο Βασίλειο

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Honda προσχώρησε στο UK H2 Mobility project, για να προσδιορίσει τις ανάγκες για την εμπορική διάθεση των υδρογονοκίνητων οχημάτων Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) στη Βρετανία από το 2015.
Πρόκειται για ένα συνεργατικό project που αξιολογεί κατά πόσον τα υδρογονοκίνητα FCEVs προσφέρουν περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αποτιμά τη δυνατότητα του υδρογόνου να συμβάλλει στην εξάλειψη του άνθρακα από τα οδικά μέσα μεταφοράς, καθώς και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για έναν πρωτοπόρο της εξέλιξης, δοκιμής, παραγωγής και χρήσης νέων τεχνολογιών.
Στο project συμμετέχουν εκπρόσωποι από διάφορους τομείς της βιομηχανίας όπως τεχνολογία κυψελών καυσίμου, ενέργεια, βιομηχανικά αέρια, λιανική πώληση καυσίμων και παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία σε συνδυασμό με Ευρωπαϊκές συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, τρία Βρετανικά Κυβερνητικά Τμήματα, Τοπικές Διοικήσεις και το Δημαρχείο του Ευρύτερου Λονδίνου για την ανάπτυξη μιας επιχειρηματικής μελέτης και ενός στρατηγικού σχεδίου για την εμπορική εκμετάλλευση και διάθεση της τεχνολογίας από το 2015.
Μέσα από τη συμμετοχή της, η Honda μπορεί να συνεργάζεται με τη Βρετανική Κυβέρνηση και άλλους κατασκευαστές οχημάτων και παρόχους καυσίμου για την υποστήριξη της στρατηγικής παρουσίασης  υδρογονοκίνητων μέσων μεταφοράς στο Ηνωμένο Βασίλειο και να έχει πιο σαφές όραμα στις ευκαιρίες επί Βρετανικού εδάφους

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το Βρετανικό website: http://www.ukh2mobility.co.uk/.

Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, η Honda και άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές οχημάτων, πάροχοι καυσίμου υδρογόνου και εταιρίες συμβούλων σε θέματα ενέργειας από όλο τον πλανήτη υπέγραψαν μία συμφωνία ύψους €38,4m (£31m) με το European Fuel Cell & Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU). Το project συντονίζει ο Δήμαρχος του Γραφείου του Λονδίνου, και στόχος είναι η ανάπτυξη και η δοκιμή της τεχνολογίας και της υποδομής που θα βοηθήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα να γίνουν μία βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον λύση για Ευρωπαίους οδηγούς στο μέλλον.

Το project, γνωστό σαν HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles), είναι το μεγαλύτερο στο είδος του στην Ευρώπη. Η Honda είναι μία από τις πέντε κατασκευάστριες εταιρίες που έχουν συμφωνήσει να παρουσιάσουν συνολικά 110 οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες και να εξελίξουν νέα δίκτυα σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Σταθμοί ανεφοδιασμού σε βιώσιμα δίκτυα θα εξελιχθούν σε τρείς διαφορετικές ομάδες με την λειτουργία 6 νέων σταθμών που θα συνδέονται με τους 12 υπάρχοντες των δικτύων Air Products, Linde, OMV, ITM Power και Copenhagen Hydrogen Network.
Για τη Honda, το HyFIVE project είναι μία μοναδική ευκαιρία να καταδείξει την πρόοδο που έχει επιτύχει σε σχέση με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου και την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων τέτοιας τεχνολογίας. Η Honda παίζει ενεργό ρόλο στο HyFIVE project, προσφέροντας αυτοκίνητα, αναγνωρίζοντας πιθανούς τελικούς χρήστες, εξελίσσοντας ιδέες για σέρβις και επικοινωνώντας τις δραστηριότητες FCEV σε ένα ευρύτερο κοινό σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.








Επικοινωνία:
Γιώργος Παππάς
Δ/ντής Εταιρικής Επικοινωνίας
Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.
Τηλ.: 210 3483744 κιν: 6936129309


[1] Εσωτερική έρευνα της Honda
[2] Εσωτερικές μετρήσεις Honda σε JC08 mode και χρήση σταθμού υδρογόνου με πίεση ανεφοδιασμού 70 MPa Η αυτονομία μπορεί να είναι μικρότερη ανάλογα με τις συνθήκες χρήσης (θερμοκρασίας περιβάλλοντος, κυκλοφορία, κλπ)  και τον τρόπο οδήγησης (ξαφνικές εκκινήσεις, χρήση A/C, κλπ)

[3] Ο απαιτούμενος χρόνος για ανεφοδιασμό διαφέρει ανάλογα με τις συνθήκες
[4] Ιαπωνική έκδοση
[5] Εσωτερικές μετρήσεις Honda
[6] Εσωτερική έρευνα Honda